Pandemi Döneminde Aldığımız Önlemler

Pandemi Döneminde Aldığımız Önlemler

28.01.2021 210

PANDEMİ SÜRECİNDE COŞKUN ERTEPINAR ORTAOKULU OLARAK ALDIĞIMIZ ÖNLEMLER

COVID-19 hastalığının pandemi şeklinde devam ettiği bugünlerde Okulumuzda da koruyucu önlemler okul ortamını oluşturan tüm paydaşlar tarafından kararlı bir şekilde sürdürülmektedir. Bu doküman okulumuzun güvenli ortamını yeni koşullar altında da sağlamak ve sürdürmek amacıyla uygulanacak temel faaliyet ve yaklaşımları özet olarak içermektedir. Okulumuzda yürütülen ve bu dokümanda kısaca özetlenen tüm çalışmalar planlama-uygulama-kontrol etme-önlem alma aşamalarında sürekli olarak değerlendirilir.

 1. Öğretmenler ders giriş ve çıkışlarında hijyeni sağlayacak gerekli tedbirleri (el yıkama vb.) alır.

2. Dersler sırasında öğretmen ile öğrenciler arasında sağlık otoritelerince belirtilen sosyal mesafeye uygun şekilde oturma düzeni oluşturuldu.

3. Eğitim ortamlarında havalandırma sistemi olarak doğal havalandırma yapılması sağlandı.

4. Salgın dönemlerinde (COVID-19 vb.) bulaşıcılığı engellemek için sağlık otoritelerince belirtilen kişisel koruyucu donanım kullanılması sağlanır.

5. Eğitim ortamlarında yüz yüze gelmeyecek şekilde çapraz oturma düzeni sağlandı.

6. Temaslı takibi için eğitim ortamlarında, öğrencinin zorunlu hâller dışında aynı yerde oturması sağlandı.

9. Kitap, kalem, oyuncak, vb. eğitim materyallerinin kişiye özel olması ve öğrenciler arası materyal alışverişi yapılmaması sağlandı.

10. Öğrencilerin gün boyu aynı eğitim ortamlarında ders görmesi, eğitim ortamı değişikliği yapılmaması sağlandı. Değişiklik zorunlu ise eğitim ortamlarının her kullanım sonrası havalandırılıp temizlik ve dezenfeksiyonunun yapılması sağlandı.

28-01-2021
11. Salgın hastalık belirtisi gösteren öğrencilerin öncelikle belirlenen OKULUMUZDA 1 NUMARA isimli odada  izole edilmesi ve ivedilikle okul idaresince görevlendirilen idareciye haber verilmesi sağlandı.
28-01-2021
12. Eğitim ortamlarında, salgın hastalık riski nedeni ile beslenme faaliyetleri yapılmamasına özen gösteriliyor.

13.Her dersliğin kapı girişine kullanım kapasitesini belirtmek için bilgilendirme yazısı asılmıştır.

 28-01-2021
 14.Okulda kullanıma kapalı alanlar kapı üstlerine bilgilendirme yazısı asılarak belirtilmiştir.
 28-01-2021
 15.Ana sınıfı ve özel eğitim sınıflarımızda dahil tüm dersliklerimizde sosyal mesafe kuralını koruyabilmek adına büro tipi oturma işaretlemeleri yapılmıştır.
 28-01-202128-01-202128-01-202128-01-202128-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
 16.Öğrencilerin kullanacağı askılıklara kıyafetlerini mesafeli asabilmeleri için işaretlemeler yapılmıştır.
 28-01-2021
28-01-2021
 17. Sınıflarımıza el dezenfektanları konulup, 14 kural posterleri asılmıştır.
 28-01-2021
28-01-2021
 18.Öğrencilerimiz pandemi ile ilgili düşüncelerini yansıtan çalışmalarını sınıf rehber öğretmenleriyle beraber pano hazırlayarak farkındalıklarını göstermişlerdir.
 28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
19.Sınıf rehber öğretmenlerimiz canlı derslerde kendi sınıflarına pandemi sürecini ve alınması gereken önlemleri içeren sunumlar yapmışlardır.

20.Okulumuzda tüm koridorlara el dezenfektanları yerleştirilmiş, yerlere sosyal mesafe uyarısı çıkartmaları, 14 kural afişleri asılmıştır.

 28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
 21.Okuldaki tüm lavabolar hijyen denetimi için imza çizelgeleriyle takip altına alınmıştır. Genel dezenfektanları ve  20sn el yıkama kurallar posterleri gözle görülebilecek her yere asılmıştır.
 28-01-2021
28-01-2021
28-01-2021
 22.Tüm katlara maskelerin kullanım ömrü bittikten sonra atılabilmesi için maske atık noktaları konuşmuştur. 
 28-01-2021
28-01-2021
23.Okulumuzdaki aktif olarak kullanılan her yere kapaklı pedallı çöp kovaları yerleştirilmiştir.

24.Okulumuzda kullanımı halinde risk oluşturabilecek toplu kullanım alanları kapatılmış ve bilgilendirme yazısı asılmıştır. 

 28-01-2021
25.Öğretmenler odasında sosyal mesafe kurallarına uygun oturma düzenlemesi yapılmıştır.

26. Bilgisayar klavyesi, fare, telefon, dolap, kalem, silgi vb. malzeme ve ekipmanın ortak kullanılmamasına dikkat edilir. Ancak ortak kullanımı zorunlu olan malzemeler temizliği ve dezenfeksiyonu yapılması için duvarlara uyarı yazıları asılmıştır.

27.Öğretmenler odasında el antiseptiği ve genel hijyen kurallarını sağlayan koruyucu malzemeler bulundurulmaktadır.

28.Öğretmenler odasında tek kullanımlık bardak, pet şişe su kullanılmaktadır.

29.Öğretmenler odasında salgın hastalık riski nedeni ile beslenme faaliyetleri yapılmamaktadır.

30.Öğretmenler odasında havalandırma doğal havalandırma yapılarak sağlanır.

31.Öğrenci ve personelin salgın döneminde ruh sağlığı / psikososyal destek
ihtiyaçları için okulumuzda bulunan PDR (Psikolojik Danışma Rehberlik)
Birimleri Sağlık Bakanlığının bu konudaki önerileri doğrultusunda hareket
etmektedir.

32. Okul servis araçlarımızda pandemi ile ilgili gerekli önlemlerini almıştır:

 28-01-2021
28-01-2021
 Araçlarda el antiseptiğinin olup olmadığını kontrol eder. 2. Araç içerisinde oturma planına uyulup uyulmadığını kontrol eder. 3. Servise binen öğrencilerin servise alınma sıralarına göre cam kenarlarından başlanarak, arkadan öne doğru, her gün aynı koltuklara oturup oturmadığını gözlemler. 4. Servislere inip binerken öğrencilerin gerekli mesafeye uyup uymadığını kontrol eder.

Coşkun Ertepınar Ortaokulu bilgilendirme formu ve taahhütnamesi tüm personel , veli ve öğrencilere imzalatılmaktadır.

28-01-2021