'EKRANDAN UZAKLAŞ, DOĞAYLA KUCAKLAŞ' e Twinning Projemiz Başlıyor..

'EKRANDAN UZAKLAŞ, DOĞAYLA KUCAKLAŞ' e Twinning Projemiz Başlıyor..

Kuruculuğunu okulumuz Müdür Yardımcısı Mehtap ŞAFAK ATİLA ile Şehit Zeki Çınar Ortaokulu Müdürü Esen AYHAN'ın yapmış olduğu yedi farklı ortaokulun üyelerinin biraraya gelmesiyle oluşan projemiz 01.04.2022 tarihinde e Twinning portalında kabul edilmiştir. Ekran bağımlılığının özellikle pandemi sürecinde öğrenciler üzerinde olumsuz etkilerine dikkat çekerek farklı etkinlikler ile doğayla çözüm geliştirilen projemiz, 4 hafta süresinde tamamlanacaktır.

04.04.2022 335

Proje hakkında

Doğa, tüm canlıların bedensel ve ruhsal gereksinimlerini karşılayan ana kaynaktır. Şehirleşme ve gelişen teknoloji insanı bu kaynaktan uzaklaştırmış, doğanın bir parçası olduğunu insana unutturmuştur. Teknolojik ilerlemelerle birlikte başta televizyon olmak üzere bilgisayar, internet, elektronik oyunlar ve akıllı telefonların kullanımı yaygınlaşmış ve bu teknolojiler modern hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Pandemi sürecinde evde geçirilen sürenin artmasına bağlı olarak dijital teknolojilerin aşırı ve kontrolsüz kullanımı, özellikle çocuklar üzerinde, saldırganlık, obezite, bedensel ve psikolojik sorunlar, sosyal ilişkilerde başarısızlık gibi pek çok sorunu ortaya çıkarmış ve dijital bağımlılık oluşumuna zemin hazırlamıştır. Öğrencilerimizin, dijital kaynakları kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak şekilde kullanmalarını destekleyerek doğaya ilişkin farkındalıklarını artırmak; sanal dünyanın alternatifi olarak, doğada sanatsal ve sportif etkinlikler yoluyla ekolojik benlik bilincinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla "Ekrandan Uzaklaş, Doğayla Kucaklaş" projesi geliştirilmiştir.

 

HEDEFLER


1. Öğrencilerin dijital kaynakları kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak şekilde kullanmalarını desteklemek.
2. Zamanı etkin kullanma becerisini geliştirmek.
3. Öğrencilerin sanal dünyada kontrolsüzce geçirdikleri zamana alternatif olarak doğada sanatsal ve sportif etkinlere katılımlarını sağlamak.
4. Sanatsal, sportif etkinlikler ile doğanın bir parçası olduğunu hissettirmek.
5. 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme, Bilgi, Medya ve Teknoloji ile Yaşam ve Meslek Becerilerinin gelişimine katkı sağlamak.
6. Web 2.0 araçlarının öğrenimini sağlamak.
7. Öğrencilerin neden sonuç ilişkisi kurma becerilerinin gelişimine katkı sağlamak.
8. Öğrencilerin sanatsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamak.
9. Öğrencilerin psikomotor becerilerinin gelişimine katkı sağlamak.
10. Güvenli internet kullanımının farkındalığını oluşturmak.